יוגה היא מצב של אחדות שלמות וחיבור. בטבעה היא שדה של טיפוח מיטביות* (wellbeing) ובריאות.

כיוון שהשדה של היוגה היא ראיית עצמנו כאחדות אין היא ממדרת את המיטביות לפקולטות שונות (רוח, חברה, טבע, רפואה, פילוסופיה, פסיכולוגיה, גוף, נפש,). היוגה מציעה תפיסה הוליסטית וסינרגיסית של המיטביות באמצעות מודל הקושות (ההיבטים של הווייתנו) ורואה את קשרי הגומלין בין כול הרבדים הללו, חוקרת את הזיקה ביניהם ולכן מגדירה מיטביות כמצב של סינרגיה* בין כל המימדים.

מודעות לרבדים ולזיקה ביניהם מאפשרת לעורר תהליכי ריפוי בכול הרמות ובכך לטפח חוויה של מיטביות בכול הרבדים של הווייתנו.

בגוף הפיזי- אנאמיה קושה – באמצעות תנוחות היוגה אנו מאזנים את השלד, מחזקים ומגמישים את השרירים, מרככים וסכים את המפרקים, מגמישים את הגידים.

תנוחות היוגה כשהן מבוצעות כראוי יכולות לארגן את היציבה ולהביא את האדם ליציבה נכונה, לשחרר את הגוף מכאבים, לטפח חוסן וגמישות של הגוף.

בגוף האנרגטי פראנאמיה קושה- אנו מטפחים את הנשימה הטבעית להיות מזינה. מעמיקים את הנשיפות ומרפים לחצים ומתחים, מזינים ומאזנים את המערכות הפנימיות.

בגוף הנפשי מאנומיה קושה – אנו מתבוננים בתכולת ההכרה- במחשבות וברגשות. בודקים עמדות פנימיות, הנחות מקדימות,ראייה חלקית ומשובשת, מחשבות טורדניות, רגשות חבולים או מציפים, פגועים או מודחקים ומטפחים את היכולת לשנות ולהשתנות לשחרר ולהתעצם.

בגוף התבוני- וינ'יאנמיה קושה – אנו מטפחים את היכולת  להתבונן לתוך עצמנו (יכולות של רפלקציה ואינטרוספקציה). לומדים להיות בתודעה רחבה ומכילה.

מטפחים יכולות של אהבה חמלה שמחה והשתוות. לומדים לפעול בתואם עם החוקים העמוקים של הטבע (דהרמה) לומדים לרפא ולשחרר מטענים ומשקעים (קארמה)

בגוף האושר אננדה מיה קושה- אנו מתמסרים למה שיש בלי להתבטל, נפתחים לשינוי בלי לפחד, זורמים בלי להיאבק. חווים את האושר של הרגע

* על המושג wellness – מיטביות: לחץ כאן

* סינרגיה: http://he.wikipedia.org/wiki/סינרגיה

ציפי נגב מכשירה מורים ליוגה אינטגרטיבית ומטפלים ביוגה תרפיה

הקורס יוגה תרפיה ממוקדת עבודת גוף נפש או יוגה של המעמקים הוא קורס ייחודי שנותן שפה וכלים לריפוי והעצמה לעצמנו ולזולתנו.

Call Now Button לחצו כאן להתקשרות