האתה יוגה פרדיפיקה

האתה יוגה פרדיפיקה

תרגם חלק מהפסוקים (שלוקה) מתוך המהדורה באנגלית BIHAR SCHOOL OF YOGA

פרק ראשון

1.הידד למורה הראשון המהולל שרי אדינט שהורה את הידע של האתה יוגה הזוהר כסולם לאילו הרוצים לטפס למדרגה הגבוהה ביותר של היוגה- ראג'ה יוגה.

2. הידד ראשית לגורו יוגי סוואטמרמה הורה את הידע של האתה יוגה רק למען המדרגה הגבוהה ביותר של היוגה.

3. המדרגה הגבוהה ביותר של ראג'ה יוגה אינה ידועה עקב האפלה (ההבנה המוטעית) שנוצרה דרך דעות ותפיסות שונות. עם רצון טוב וכברכה סוואטמרמה מציע את האור על האתה יוגה.

4. יוגי מצ'ידרנאט ידע את הידע של האתה יוגה. הוא העביר אותו לגורקנאט ולאחרים ובחסדם המחבר (סוואטמרמה) למד אותו.

5-9. שרי אדינאט (שיבא) מצ'ינדרה, שברה, אננדבהירווה, צ'אורנגי, מינה, גורקשה, וירופקשה, בלישיה, מנטנה, בהירווה, סידהי, בודהה, קנטדי, קורנטקה, סורננדה, סידהיפדה, צ'רפטי, קנרי, פוג'יפדה, ניטנאט, נירנג'אן, קפלי, בינדינאט, קקצאנדישוורה, אלמה, פרבודווה, גודצ'ולי, טינטיני, בהנוקי, נרדווה, קהנדה,קפליקה,

הסידהא הדגולים הללו שגברו על הזמן (מוות) באמצעות התרגול של האתה יוגה.

10. עבור אלו המתלבטים תמיד ע"י אש הטפה(שלושת סוגי הכאב –רוחני, סביבתי, גופני), האתה יוגה היא כמו מפלט הנותן מחסה מהבערה. עבור אלו המחוברים תמיד ביוגה, האתה היא הבסיס ונוהגת כצב (התכנסות החושים).

11. האתה יוגה היא הסוד הגדול ביותר של היוגים שרוצים להגיע לשלמות.

באמת כדי שתהיה יעילה יש לשמור עליה בסוד, עם גלוי שלה היא מאבדת מכוחה.

12. על ההאתה יוגי לחיות במבדד ולתרגל במקום שאורכו 1.5 מ' שאין בו מכשולים כמו אבנים, אש, מים, במדינה מנוהלת היטב בממלכה מתוקנת במעלות, שם    טובים אפשר להשיג בקלות.

13. זהו תאור המבדד כפי שמתור על ידי הסידהא עבור המתרגל של התאה יוגה. לחדר התרגול צריכה להיות דלת קטנה, ללא סדקים, חורים או חלון. לא גבוה מדי ולא נמוך מדי, נקי ללא רבב, מטויח בזבל פרות מיובש, ונקי מחרקים ובע"ח. בחוץ צריכה להיות רחבה פתוחה ומקורה, בור מים וחומה. המבדד צריך להיות נעים למראה.

14. באופן כזה, לגור במבדד, מבודד מכל מחשבה יש לתרגל יוגה באופן שהמורה מנחה.

15. אכילת יתר, מאמץ יתר, פטפוט, הצמדות נוקשה לחוקים, חברה לא ראויה, וחוסר יציבות של ההכרה, הן ששת הסיבות שהורסות יוגה.

16.

א. התלהבות, התמדה, הבחנה, אמונה, אומץ, הימנעות מחברה לא ראויה, ששת הסיבות שמביאות להצלחה ביוגה.

ב. אי-אלימות, אמיתיות, אי גנבה, חמלה, ענווה, אכילה מתונה, וניקיון הם עשרת החוקים.

ג. סיגוף שביעות רצון, אמונה,במוחלט, צדקה, עבודת האל, הקשבה לשינון כתבי קודש, צניעות, תבונה מבחנת, שינון מנטרה וקורבן אלו עשרת הנימה.

17. לפני הכול אסנה נחשבת לחלק הראשון בהאתה יוגה. דרך בצוע אסנות האדם קונה יציבות של הגוף וההכרה, בריאות, וגמישות של האברים.

18. אני אמשיך ואתאר כמה אסנות שמקובלות ע"י המוני כגון ושיסטהה ויוגים מצינדרנאט.

19. להניח את שתי כפות הרגליים על החלקים הפנימיים של הירכיים לשבת בשלווה בגוף זקוף, מה נקרא סווסטיקה.

20. לשים את הקרסול הימני ליד הישבן השמאלי ואת הקרסול השמאלי לצד הישבן הימני, זו גומוקאסנה והיא מזכירה פני פרה.

21. לשים כף רגל אחת ליד הירך הנגדית וכף רגל שנייה מתחת לירך ידוע כויראסנה.

22.ללחוץ את פי הטבעת בחוזקה עם הקרסול בכיוון הפוך ולשבת בשקט לפי היוגים זו קורמאסנה.

23. לעשות פדמאסנה, הכנס את הידיים בין הירכיים והברכיים שים אותן בחוזקה על הרצפה הרם את גופך באוויר זו קוקוטאסנה.

פרק רביעי

24.הכרה ופראנה מעורבות כמו מים וחלב. שתיהן שוות בפעילות שלהן. במקום בו יש תנועה פראנית או פעילות יש הכרה. במקום בו יש הכרה יש פראנה.

25. לכן במקום בו ישנה האחת ישנה השנייה. אם האחת פעילה השיה נעשית פעילה . כשהן מתקיימות כל החושים פעילים. כשהן בשליטה מושגת מוקשה. (שחרור).

26 כספית והכרה אינן יציבות במהותן. ע"י ייצוב כספית והכרה מה אינו יכול להגיע לשלמות?

27. הו פארווטי כשכספית ופראנה מיוצבות כל מחלה נעלמת. כשהן בתנועה יש חיים כשהן שוקטות האדם נע בברהמן.

28. שכההכרה יציבה הפראנה יציבה. אז הבינדו יציב. ע"י החזקת בינדו יציב יש מצב סאטווי (מעודן) המביא ליציבות בגוף.

29. ההכרה שולטת בחושים. הפראנה שולטת בהכרה. לאיה (התמזגות) שולטת בפראנה ולאיה היא הבסיס לנאדה.

30. זה באמת נקרא מוקשה. אבל אחרים עשויים לא לקרא לזה כך. כשהפראנה וההכרה נמצאות בלאיה יש אכסטאזה בלתי ניתנת לתיאור.

31. כאשר השאיפה והנשיפה פוסקות הנאות החושים מתכנסות. כאשר איןמאמץ וההכרה אינה בהשתנות היוגי מגיע ללאיה.

32. כל ההשתוקקויות תמו והגוף חסר תנועה. תוצאה של לאיה, הידוע כעצמי ואינו נתן לתיאור במילים.

33. ההתמזגות קורת במקום אליו מופנה המבט. בזה אשר היסודות, השאקטי, החושים מתקיימים באופן חיצוני אשר נמצא בכל היצורים החיים כולם נמוגים בחסר המאפיינים.

34.יש האמרים "לאיה לאיה" אבל מה המאפיינים של לאיה. לאיה היא אי האספות מחדש של מושאי החושים כאשר הרשמים והתשוקות הקודמים השקועים עמוק אינם טעונים.

35. הודות השאסטרות והפורנות הן כמו אישה פשוטה אבל שמבהווי היא סודית כמו אישה נעלה.

36. עם מודעות מכוונת למושא אחד מופנם ומבט ללא עפעוף זו באמת שמבהווי מודרה שנשמרה בוודות.

37. אם היוגי נשאר עם הצ'יטה והפרנה מתמזגת במושא הפנימי והמבט חסר תנועה ולמרות שהוא מסתכל אין הוא רואה זו באמת שמבהווי מודרה. כאשר היא ניתנת עם ברכת הגורו עולה מצב של שוניה שוניה. זהו מצבו האמיתי של שיבא.

38. מצב של שמבהווי וקצ'ארי, למרות שיש הבדל במקום הריכוז או ההשפעה שניהם מביאים להתעלות, להתמזגות בריק לחוויית צ'יט סוקהה או להנאת התודעה.

39. בריכוז מושלם, התלמידים מרוכזים באור ע"י הרמה של הגבות, כמו שתואר קודם בשמבהווי ההכרה מתחברת מיד ואונמאני מתרחש.

40. יש תלמידים שמתבלבלים מהאגמות, אחרים מבולבלים מהניגמות והלוגיקה. הם מבולבלים ואינם יודעים כיצד להגיע לשחרור.

41. הכרה יציבה עיניים פקוחות קמעה, מבט יציב בקצה האף, הירח והשמש מורחבים בלי תנועה (פיזית ומנטאלית), אז משיג האדם את צורת האור שהינו אינסופי ומושלם, זוהר עילאי. אין מה להוסיף עוד.

42. עבוד את הלינגם, לא באמצעותי היום ולא באמצעות הלילה באמצעות חסימת היום והלילה יש לעבוד את הלינגם תמיד.

43. כאשר הפראנה שנמצאת בנאדי הימני והשמאלי נעה אל הנאדי האמצעי זה מצב של קצ'ארי מודרה.

44. השאקטי המתפשטת באמצע בין אידה ופינגלה בשוניה של סושומנה זהו מצב אמיתי של קצ'ארי מודרה.

45. האמצע של השמש והירח הוא "הבלתי נתמך" בתוכו ממוקמת ויומה צ'אקרה או מרכז האקשה. המודרה הזאת נקראת קצ'ארי.

46. בזרימה מהירח נמצא שיבא האהוב. הפתיחה של סושומנה האלוהית צריכה להתמלא מאחור (מאחורי הלשון".

47. הסושומנה המתמלאת לגמרי בחיך העליון גם היא קצ'ארי. התרגול של קצ'ארי מודרה מלווה במצב של אונמאני  (תודעה נטולת הכרה).

48. באמצע בין הגבות מושבו של שיבא שם ההכרה שקטה. מצב זה נקרא טוריה, או המימד הרביעי. שם הזמן אינו קיים.

49. יש לתרגל קצ'ארי עד שמתקיימת יוגה נידרה. עבור מי שהגיע ליוגה נידרה הזמן אינו קיים.

50. כאשר ההכרה אינה נתמכת ונטולת מחשבות, האדם דומה לסיר המלא בפנים ובחוץ בחלל.

51. כשם שהנשימה החיצונית מתפשטת כך גם האמצעית (השאקטי מתפשטת בסושומנה) פראנה וההכרה נעשות שקטות  (ברהמהרנהרה).

52.תרגול עם הפראנה יום ולילה דרך הסושומנה פראנה וההכרה מתמזגות שם.

53. כל הגוף מכף רגל ועד ראש צריך להתמלא בנקטר. מי שמגיע לכך גופו מתמלא כוח. עוצמה רבה.

54. עם הפיכת שאקטי לנקטר של ההכרה וההכרה לנקטר של שאקטי, התבונן בהכרה העושה ת המצב הנעלה למושא הריכוז.

55. הפוך את אטמה למרכז ברהמה, הפוך את ברהמה למרכז אטמה, הפוך הכול לברהמה הישאר נטול כל מחשבה בסמדהי.

56. בתוך הריק ללא ריק כמו כלי ריק בחלל מלא לגמרי בפנים מלא לגמרי בחוץ כמו סיר מלא מים.

57. ללא מחשבה על החיצוני או אפילו מחשבה פנימית נטישת כל מחשבה ללא כל מחשבה.

58. העולם כולו אינו אלא מרקם של תודעה משחק של ההכרה נוצר רק ע"י מחשבה על ידי התעלות מעל ההכרה המורכבת ממחשבות מובנות, הו, רמה.

59. כמו שקמפור נמס באש ומלח נמס במים בסמדהי ההכרה מתמזגת ב"זה" (טאטטווה".

60. כל מה שאפשר לדעת, כל מה שידוע והידיעה נקראים הכרה. כאשר היודע והידוע מתמזגים יחד אין שניות או דרך שנייה.

61. כל מה שיש בעולם הזה, החי ושאינו חי הוא הופעה של ההכרה, כאשר ההכרה מגיעה לאונמני השניות נעלמת.

62. כל המושאים הידועים ננטשים, ההכרה פונה להתמזגות ונמוגה. כאשר ההכרה נמוגה מגיעים לשחרור קייבלייה.

63. אכן יש הרבה דרכים שונות, תלוי בהתנסות של האדם בדרך לסמדהי. כך נמסר ע"י המהטמה.(הגדולים).

64. הלל לסושומנה קונדליני הנקטר הזורם מהירח למצב נטול הכרה מנומני, לאטמה לשאקטי.

65. אני אתאר את הריכוז בנאדה כפי שסיפר גורקנאט היא ניתנת להשגה גם ע"י אלו שאינם משכילים ואינם יכולים לתפוס טאטטווה.

66. יש אחד ורבע קרור דרכים להגיע ללאיה כפי שסופרו בפי שרי אדינאט אבל אנחנו חושבים שהדרך היחידה היא נאדה אנוסנדהנה (הגילוי של נאדה).

67. היוגי יושב במוקאסנה מרוכז בשמבהווי צריך להקשיב בתשומת לב לנאדה הנשמעת באוזן ימין שלו.

68. אוטם את האוזניים, העיניים, האף והפה צליל בהיר ומובחן נשמע בסושומנה שלו.

69.בכל התרגולים היוגים יש ארבעה שלבים

התחלה- ארמבהה

כלי- גהטה

כלי מוגבר- גפטה

פריצ'יה מוגברנישפטי מיצוי

70. כשהברהמי גנטהי מנוקבת הרגשה של אושר מתפשטת מהאין, צלילים מופלאים מצטלצלים ואנהטה נשמעים בגוף.

71. כאשר היוגי חווה ארמבהה בחלל הלב גופו נעשה זוהר ומריח בריח אלוהי ונטול מחלות.

72. בשלב השני כשגרההטה מושגת השאקטי פונה לנאדי המרכזי יציב באסנה היוגי החכם דומה ליצור שמימי.

73. כשוישנו גרנטהי מנוקבת מתגלה האושר הגדול ביותר מהריק נשמע צליל של תוף.

74. בשלב השלילשי צליל של תוף. אז ישנו הריק הגדול והאדם נכנס לסידהי.

75. אז מושג האושר של צ'יטה מושג סמדהי ספונטאני והתעלות מעבר לחוסר האיזון של הדושות, זקנה, כאב, מחלות, שינה, רעב.

76. כשהרודרה גרנטהי מנוקבת אש הפראנה נעה למחוז של אישוורה אז במצב נישפאטי מהדהד צליל של חליל כמו וינה.

77. זה נקרא ר'ג'ה יוגה כאשר יש מושא אחד בהכרה. היוגהי נעשה אישוורהבהיותו בורא והורס.

78. בין אם מושגת קייבלייה ובין אם לא מושגת הנאה הצומחת מלאיה הנובעת מראג'ה יוגה.

79. ישנם מתרגלים של האתה יוגה שאין להם הידע של ראג'ה יוגה. אני רוא בהם מתרגלים שמאמצהם לא ישאו פרי.

80. לדעתי התרכזות במרכז שבין הגבות מובילה מיד למצב נטול מחשבות. זו שיטה מתאימה גם לאילו שהאינטלקט שלהם פחות מפותח הלאיה אליה מגיעים באמצעות נאדה מביאה לחוויה מידית.

82. יש שפע של אושר בליבם של היוגים הגדולים שנשארים בסמדהי דרך נאדהאנוסנדהנה או הצוף של נאדה שהנו מעבר לכל תיאור וידוע לאחד שאין בלתו גורונאט.

82. אוטם את אזניו וידיו על המוני מקשיב לצליל הפנימי והכרתו יציבה שקט יציב מושג.

83. באמצעות קשב מתמשך לנאדה מודעות לצליל החיצוני נעלמת אז מתגבר היוגי על הפרעות נפשיות תוך חמישה עשר יום ומרגיש הנאה.

84. כאשר הוא מתחיל לשמוע צלילים בזמן התרגול יש סוגי נאדה שונים אבל דרך תרגול מתמשך צליל מעודן שבמעודנים נשמע.

85. הפירות הראשונים הם צלילים של אוקיאנוס, אח"כ עננים תוף גהרגרה בשלב האמצעי קונכייה, גונג וקרן.

86. עכשיו בהגיעו לנקודה הפנימית של סיום הפעמון חליל הוינה וזמזום דבורים כך הנאדה השונים נשמעים באמצע הגוף.

87גם כאשר צליל עננים ותוף נשמעים תשומת הלב צריכה להיות על הנאדה יותר מעודנת.

88. למרות שתשומת הלב עשויה לנדוד מהעמוק למעודן או מהמעודן לעמוק אל לה להכרה לנדוד לדרים אחרים מלבד הצליל.

89. כל נאדה שההכרה מתרכזת בה נעשית שקטה  בתוכה ומתמזגת בתוכה.

90. כמו שהדבורה שותה דבש אינה מוטרדת מהריח כך הכרה רתומה לנאדה אינה משתוקקת להנאות החושים.

91. ע"י ריכוז בנאדה ההכרה הדומה לפיל זועם נוהם בגן החושים נשלטת.

92.כאשר ההכרה מפסיקה להבהב והיא מחוברת באמצעות המיקוד בנאדה היא מפסיקה לנוע כמו ציור נטולת כנפיים.

טקסט של פילוסופיה של היוגה שנלמד בקורס להכשרת מורים ליוגה