גיל המעבר של האישה.

בסינית, הסימניות המציינות משבר מורכבות מהסימניות סכנה והזדמנות.

גם בעברית , משבר הוא ביטוי לפרוק, אבל בני ישראל ירדו למצרים לשבור שבר, לקבל מזון.

כך גם גיל המעבר. הוא המעבר בין הילדות, הנעורים והצמיחה של האישה הצעירה לבשלות, הבגרות והתבונה של האישה הבוגרת.

לכן, המושג גיל המעבר טוב בעיני, מהמושג משבר גיל הארבעים.

מה קורה בגיל המעבר? השינויים שחלים בפרנמיה קושה, בהיבט הזורם של האורגניזם שלנו  משפיעים על האנמיה קושה, ההיבט האנטומי, על המאנס  – ההיבט המנטלי והאמוציונלי ובכך גם נפתחת הזדמנות להיבט של התבונה העמוקה הנינמיה קושה להתגלות ולגלות סודות ומפתחות, ועם כך נפתחים ממדים עמוקים של האננדמיה קושה היבט האושר, החסד והחמלה.

ירידת כמות האסטרוגן (הורמון המין הנשי), משפיעה על העצמות ועשויה לגרום להתדלדלות העצם והשרירים, (אנמיה קושה). משפיעה על מערכת חילוף החומרים, מאיטה אותם וגורמת להיווצרות שומן (אם אנחנו לא מתחילות לאכול פחות, איזו באסה), מחלישה את מערכת וויסות חום הגוף (גלי חום), מחלישה את השרירים הטבעתיים וגורמת לתופעות של בריחת שתן, שריר הלב נחלש ואנו מועדות להתקפי לב, אנו נעשות גם פגיעות לסרטן השד והרחם. נשים שואלות את עצמן שאלות קיומיות לגבי יעוד, ותכלית, (מנומיה קושה), ויש גם תופעות של דיכאון שהן צרוף של המאנס והפרנה והסתר פנים של האננדה.

כאשר אנחנו מתרגלות יוגה שהיא תרגול גופני, אנרגטי נפשי ורוחני בכול רגע של התרגול, יש לנו הרבה כלים המאפשרים לנו לפגוש את עצמנו ואת השינויים המתחוללים בנו מתוך עמדה של עוצמה, תבונה ואחריות.

נאמר "ידע הוא כוח", משפט חכם כל כך המזמין אותנו לקנות ידע ובכך להתעצם.

מורות ליוגה ברחבי העולם חוקרות את גיל המעבר העובר עליהן ועל תלמידות שלהן ומגלות הרבה ידע ובכך מאפשרות תהליכי התעצמות של נשים בגיל המעבר.

ברמה הפיזית, מודעות יכולה להפוך כל תרגול למותאם אופן מודע לגיל המעבר.

אנו יכולות לעבוד הרבה על שרירי ריצפת האגן (מולהה בנדהה) ועל הסוגרים האחוריים (אשוויני מודרה) והסוגרים הקדמיים (סהג'ולי מודרה), ולחזק אותם. (תרגולים אלו מתאימים מאוד לשילוב בחיי היום יום, בנהיגה, בישיבה, בנסיעה באוטובוס, בהמתנות בתור).

אנו יכולות לעבוד בתוך היוגה על סיבולת לב ריאה יוגה זורמת דינאמית , ועל חיזוק מסת העצם תוך תרגול התנוחות בהדגשים איזומטריים. אנו יכולות לעבוד על אזור החזה , להגמיש אותו ולחזק אותו, כדי לאפשר זרימה של דם מטהר ומרפא.

אנו יכולות לחזק את מנגנון ויסות חום הגוף באמצעות תנוחות הפוכות. (אני זוכרת שבתחילת גיל המעבר אמצתי באופן אינטואיטיבי עמידת ראש ועמידת כתפיים ממושכות, ורק שנים לאחר מכן קראתי על ההנחה, שתנוחות הפוכות מחזקות את מנגנון ויסות חום הגוף).

נשימות מודעות ומאזנות עוזרות לשמור על איזון הפרנה בגוף ובכך לעזור לפעילות תקינה של המערכות.

התרגולים הפיזיים ותרגולי הנשימה, מטפחים את איכות החיים. אבל זה לא מספיק. מודעות לעולם הפנימי, עבודה על שחרור מהנחות פנימיות מוטעות, מפגש עם הרגשות ועיבוד שלהם, מציאת ייעוד וחיים של זרימה, מאפשרים לתבונה עמוקה לזהור בתוכנו, כידע, כצחוק, כספונטאניות וכהילינג לעצמנו ולזולתנו.

גיל המעבר הוא נקודת מפנה של בחירה, בין להיות צרכנית של קופת חולים מבחינה פיזית ומנטלית או להיות אחת מזקנות השבט האוגרת ידע של הילינג ותבונה של חיים.

כמה טוב להיות בשדה של היוגה, עם כלים פיזיים, מנטאליים, אמוציונאליים ורוחניים.

אנו רוצים שהגונות (כל ההיבטים של החומר) יתפקדו כראוי ושהצ'יט שאקטי, אנרגיית התודעה תתבסס בצורתה הטבעית ותזהר דרכנו כעצמנו.

ציפי נגב מכשירה מורים ליוגה אינטגרטיבית ומטפלים ביוגה תרפיה

Call Now Buttonלחצו כאן להתקשרות